哈林唱英文歌有一種很特別的fu~
我想應該是因為他的鼻音和帶點沙啞的嗓音吧
我買這張專輯的錄音帶時它已經發行蠻久一段時間了
因為我在高二的那個聖誕節前後去聽了他的演唱會後才真的瘋狂地愛上他
所以花了很多零用錢買齊了哈林紅了前跟紅了後的幾乎全部的專輯
只是
有點不知道他現在在幹嘛
那種偶像的氣質和創作才子的風采好像消失了
而我好像也過了那種瘋狂追星同一場演唱會聽三次的年齡了
大學那時候和男友都很喜歡他的"靠近"那張
裡面有很多充滿了回憶的歌
但是我最愛的還是這張翻唱經典英文歌曲的"哈林夜總會"
睡覺前聽著
像是電台DJ在跟妳對話似的
像是聽著他特別為妳點播的歌
然後像對妳說著

"Baby come back~"


各位男性友人們
This is a good song to beg your girl come back..









Baby come back
You could blame it all on me
I was wrong
And I just can't live without you
回來吧寶貝
妳可以把所有的錯都歸咎於我
我知道我錯了
而且沒有妳我活不下去














Baby Come Back

john c. crowley/peter becke Performer:哈林

「喂,哈林音樂電台,我是哈林,你是誰?」
「我是大虎」
「你想點什麼歌嗎?」
「我要點"baby Come Back"」
「大虎啊,這首歌我也很喜歡,你要點給誰聽?」
「我想點給我以前認識的一個女孩子,不知道她會不會再回到我身邊。」
「讓我跟所有的聽眾一齊替你跟她說......Baby Come Back.」

Spending all my nights, all my money
And going out on the town
Doing anything just to get you off of my mind
When the morning comes
I'm right back where I started again
Trying to forget you
Was just a wasted of time

*Baby come back
Any kind of fool could see
There was something
In everything about you
Baby come back
You could blame it all on me
I was wrong
And I just can't live without you
(I was wrong, and I just can't live)

All day long
We're in a mask of false bravado
Trying to keep up a smile
To hide the tears
But as the sun goes down
Get that empty feeling again
How I wish to god
That you were here

*Baby come back
Any kind of fool could see
There was something
In everything about you
Baby come back
You could blame it all on me
I was wrong
And I just can't live without you
(I was wrong, and I just can't live)

Now that I put it all together
Give me the chance to make you see
That you used up all the love in your heart
Nothing left for me!
You got Nothing left for me!

*Baby come back
Any kind of fool could see
There was something
In everything about you
Baby come back
You could blame it all on me
I was wrong
And I just can't live without you
(I was wrong, and I just can't live)


Translation By Olivia:

用我每個夜晚花光所有的錢我出了這城
我所做的任何一件事都只為了把妳趕出我的腦海
但是當清晨來臨時我又回到了原點
我知道想要把妳忘記只是浪費自己的時間罷了

回來吧寶貝
連傻瓜都能看的出來所有的事都必定有某處與妳有關
回來吧寶貝
妳可以把所有的錯都歸咎於我
我知道我錯了
而且沒有妳我活不下去

一整天
我們都戴著虛張聲勢的假面具
想要保持微笑來隱藏將流下的眼淚
但是當太陽西沉後
那空虛的感覺又再次侵襲著我
我該如何祈求上帝讓妳出現在我身邊呢

回來吧寶貝
連傻瓜都能看的出來所有的事都必定有某處與妳有關
回來吧寶貝
妳可以把所有的錯都歸咎於我
我知道我錯了
而且沒有妳我活不下去

現在我把自己混亂的思緒重新整理
請給我一個機會讓妳能明白
妳早已將妳心中所有的愛用罄
什麼都不留給我了
妳什麼都沒有留給我ㄚ

回來吧寶貝
連傻瓜都能看的出來所有的事都必定有某處與妳有關
回來吧寶貝
妳可以把所有的錯都歸咎於我
我知道我錯了
而且沒有妳我活不下去
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 奧小薇 的頭像
    奧小薇

    ThE cAt bORn tO LovE

    奧小薇 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()